Alla inlägg under juni 2011

Av Emelie - 30 juni 2011 16:20

Ikväll blir det trubadur med Therese och förmodligen lär man stöta på människor man inte träffat på länge. Ska bli riktigt skoj faktiskt!

 

Gårdagen var heelt underbar! Aldrig haft en sån bra onsdag någonson tror jag. Det började med årets första tur till Getskär och havet, kanon var det, vattnet var riktigt varmt å gött! Efter det så blev det träning med Johanna och sist men inte minst tog vi en tur till en liten sjö som ligger väldigt nära där jag bor och käkade sallad, jodgubbar och glass. Så mysigt var det  

 

Dagen idag däremot har vit lite trög och seg. Jag skulle gått till gymmet, men tappade den där goa taggade känslan jag alltid känner innan jag ska gymma. Hum...vet inte vad det är!? jaja, imorgon blir det gymmet iallafall!

Inte nog med att man känner man inte åstadkommit något speciellt idag så har jag bråkat med ett gäng inkompetenta idioter på Telenor. Det tog flera lååånga samtal (inkl. väntetid) och flera personer som sa olika saker.

Det är så här förstår ni att min iphone funkar alldeles utmärkt, förutom en sak...jag kan inte ta emot sms, men jag kan skicka och ringa, samt ta emot samtal...jätte konstigt faktiskt. Hur som helst första gången jag prata med dom såg dom var felet var och rättade till det. Då skulle det bara räcka att jag startade om telefonen, men det funka inte så då blev jag kopplad till teknisk support där dom kan min telefon. Asså helt sjuukt att dom måste koppla vidare en för att man har en "nyare" telefon som dom inte kan handskas med. Hallå...har inte alla en "smartphone" numera??

Jaja, hur som helst så var det snubbe nr1 som sa att jag ska pallra mig ned på stan för att köpa någon plats grej som man sätter i sim kortet för att sedan sätta i det i en äldre telefon för att då kolla om det funkade. Helt sjuukt....inte hade jag tid med det, nä...jag ringde några minuter senare och hitta på en story om att syrran hade en sån och att vi testa men det funka inte (tur att det alltid e olika man pratar med varje gång) iallafall, så var denna killen bättre, för han bad mig gå in och göra någon omstart på mitt internet...och det gjorde jag på två röda...efter det funkade det!!! Alltså fattar ni vilka inkompetenta människor som ber en fixa saker som tar längre tid och kostar när man bara enkelt kan få hjälp på det sättet???

 

Nu ska jag käka, ha det gott alla goingar!

Ciao!

 

Av Emelie - 26 juni 2011 12:42

Vilken underbar helg det har varit. Det började med ett hejdundrans kalas hos Carro med långbord, plockmat så som sill och potatis, bröd sallad, ostar, kex osv. Mumma var det! Och självklart då den berömda nubben, som jag aldrig varit speciellt förtjust i. Jag hade dessutom fått tag i den äckligaste också. Skåne något hette den. Det var med kummin, anis och fänkål smak. Nä, fy inte alls min grej. Men men, det var ju trots allt midsommar, var bara att svälja!

 

Kvällen erbjöd skratt, minnen och ett riktigt häärligt sällskap! Vi spelade kubb och hade allmänt trevligt. Vi sjöng, dansa..dock inte runt en midsommarstång, då det var så himla dåligt och kallt väder, usch! Det är i stort sett det jag har att klaga på numera, och det är det kalla vädret, herregud det är juli snart och det är så kallt! Hur som helst så vad midsommaren precis så som jag önskade och ville. Kan passa på och nämna att jag älskar mina vänner, dom är guld värt!  

 

Nu till lördagen, som egentligen skulle spenderas på port de solleil, men det var stängt, så som de flesta ställerna. Så det blev en ganska lugn mysig kväll med lite vin och ost hemma hos Therese. Var hemma igen vid tolv, ganska lagomt så trött man va.

 

Nu är min vilodag äntligen här. Men inte ska det vilas heller! Jag ska träna lite och få igång hjärnan för vad kvällen har att erbjuda.   

 

Ha det gott nu alla goingar!

Ciao!

 

ps. här har ni lite pics från midsommarafton!

 

 Långbordet, riktigt fint dukat var det!

  

Carro och Therese som var så himla fina!

  Goa gubbar i köket...

Fina Therese..  

..Och här sitter dom igen..  

Av Emelie - 20 juni 2011 23:17

Idag har jag varit ledig, såå skönt med tanke på att jag har fyra dagar med jobb framför mig. Och ja, jag jobbar midsommar. Riktigt tråkigt, men vad ska man göra. Slutar dock fyra så midsommarfirandet för min del kommer bli av!

 

Idag har jag haft en underbar dag, som startade med en god frukost och lite städ, senare under dagen var det träning med Johanna och efter det så drig vi till Masthugget för att kolla in Therese nya lya:) Riktigt fin faktiskt. Vi satt och tjötade och hade jätte trevligt med lite meloner som tilltugg! Mumms!

Alltid så roligt och bara sitta och prata om en massa strunt och planera kommande events osv. Eftersom jag och dom alltid är upptagn apå annat håll så som jobb osv, så är det ibland svårt att försöka hitta den där kvallitets tiden som man vill ha med sina vänner. Men det går!  Hur som helst så ses vi igen i helgen, först ut blir det ett hejdundrans kalas på fredag, ett äkta midsommarfirande utan dess like! Långbord med en massa läckerheter, lekar, sommarvisor och NUBBE såklart. Kommer och bli hur bra som heslt!

 

På lördag prata vi om att dra in till stan, Port de solleil ska tydligen vara ett riktigt bra ställe. Då blir det förfest i Masthugget, vilket ska bli grymt skönt, då man inte behöver tänka på att passa busstider osv. :) Så är det tänkt, men vi får se vad som väntar. En sak är säker, och det är att jag ser grymt fram emot helgens bravader och dess utbud!

 

Nä, nu ska jag slagga.

 

Godnatt alla goingar!

Ciao!

Av Emelie - 16 juni 2011 12:25

                                              Gümbet i Augusti!

 

 

 

                                               

Fick ett presentkort från                                       Midsommarklänningen

Ur & Pen som jag ska utnyttja                                 Som jag beställt hem.

till en klocka!                                           


            

                     


   

Syrran och jag fick när vi fyllde år för två årsen presentkort på Hagabadet som

vi måste utnyttja innan oktober, så det blir sommarens uppdrdag!

 

 

Detta är vad min sommar har att erbjuda förutom jobb! En härlig midsommarfest med människor man tycker om, inköp av en ny klocka, ett besök till Hagabadet och en två veckors resa till Gümbet, Turkiet. Massa andra äventyr väntar också! men det är sådant som är oplanerat, men  som man vet kommer att inträffa när man minst anar! Det är också dessa små oplanerade saker som oftast brukar bli topp händelser!

                       

Älskar sommaren!!!    

Av Emelie - 16 juni 2011 10:50

Äntligen är solen framme, dock är det fortfarande lite kallt i luften. Hur som helst så vill jag bara ut till havet och sola! Få se om någon som inte jobbar iadg kan haka på...inte så kul att åka själv.

 

Jag har haft det så underbart på min ledighet med myckte träning, god mat, fotbolls tittande och storstädning.¨Förresten har ni tänkt på det....när man storstädar och rensar garderober, rensa papper osv....att det nästan känns som att man rensar sig själv? En riktigt skön känsla faktiskt! Ut med det gamla liksom...dock inte in med det nya...än! men det kommer  

 

Vi hörs alla goingar!

Ciao!

Av Emelie - 13 juni 2011 21:30

Åå, jag är så ledig i fyra hela dagar nu efter allt slit! Men om vädret är med mig det är en annan femma! verkar som att det ska bli regn nu hela veckan. Så det jag kommer att koncentrera mig mest på är att träna och koppla av. Återfå mina krafter och eventuelly gå på bio. Men! Skulle det bli fint väder då är det havet som gäller och en möklig tripp till skärgården..hoppas hoppas!

Idag hände något skoj. Det ringde på telefonen angående jobb i juli månad på flexpolen i Ale. Men tyvärr ringde dom försent, för jag har redan önskat med timmar på jobbet i juli. Men däremot var dom väldigt intresserad av att jag kontaktar dom till hösten igen, så det är definitivt något jag ska göra!   

 

Nä, nu ska jag blädra i en tidning och dricka lite Te!

 

Ha det gott alla goingar!

Ciao!

Av Emelie - 10 juni 2011 15:47






 

Jag hemma hos T :)

  

Bohushöjden

 

Alltid lika underhållande! 

 

Jag, J och sommarens hetaste badmössa!

  

Glass i stoora lass;)

  

Grillkväll

    

My way ore the highway;)


Av Emelie - 10 juni 2011 15:30

Fy för att vara sjuk! Jag har jobbat hela veckan med hosta och förkyldning! Men idag klarade jag inte mer då jag legat hela natten och hostat samt haft lite feber. Så idag blev jag hemma. Knaprar tabletter, shottar hostmedicin och äter soppa!

Förhoppningsvis blir jag av med skiten tills imorgon, för då om allt går vägen och det är solklart väder så blir det min första tur till havet. Ska dock inte bada, men få lite färg hade inte varit fel.


För övrigt fick jag min lönespec idag, och över all min förvåning hade jag 23 intjänade semesterdagar, FULLT BETALDA sådanna    Detta innebär att jag kan ta ut dom i pengar på min nästkommande lön, vilket betyder att jag kommer att få en FET lön i juli!! Såå gött! Jag kan välja att ta ut dom i semester, men det kan jag inte göra i juli då jag redan sökt om att få jobba så mycket som möjligt. Då betyder det att jag kan ta det i augusti om jag vill, men då ska jag till Turkiet i två veckor, och dessutom får jag en massa pengar i slutet av augusti och september, då vi får stipendiepengarna för vår italienresa som gjordes i april månad. Så jag känner inte för att ta ut min semester i august, utan jag vill hellere ha mycket mer pengar i juli, så jag har gott om fickpengar och kan shoppa lite innan jag åker.

Nu tänker ni säkert, men varför inte spara dom och ha det tills nästa år?...men jag vill inte det då jag kanske har ett nytt jobb! Så jag känner att det är lika bra att ta ut dom nu!


Nä, nu ska jag glo ännu mera på teve, såå tråååkigt! men men, what to do, what to do!?


Ha det gott alla goingar!

Ciao!

Presentation


Emelie heter jag!:) snart fyllda 23 och bor 2,5 mil utanför Göteborg. Jag är student! Läs gärna mer om mig i presentationen:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards